A koffein elhagyása – Milyen hatással van ránk ?

A koffein elhagyása egészségügyi szempontból nem olyan egyértelműen pozitív, mint a dohányzás, az alkohol vagy akár a cukor elhagyása. A rendszeres kávé fogyasztóknál felmerülhet a kérdés, hogy a kávé is függőséget okoz-e? Illetve mi történne velük, ha egyszer csak abbahagynák a kávézást, és így a rendszeres koffein fogyasztást.

A koffein elhagyásával leverté válsz

Ha a mindennapi kávézásod során kimarad egy nap, vagy hirtelen úgy döntesz, hogy holnaptól nem kávézol és előtte megittál 3-4 kávét is naponta (ez kb. 300-400 ml koffein-el egyenértékű), akkor ne csodálkozz ha levertség, vagy fáradság lesz úrrá rajtad, vagy fejfájással küzdesz.

Ezek a tünetek akár 7-10 napig is eltarthatnak. Ha már mindenképpen abba akarod hagyni a kávézást, akkor azt fokozatosan, naponta csökkenő kávéfogyasztással tedd meg.

A súlyod is változhat

koffein elhagyásának hatásaAttól függően, hogy hogyan ittad a kávét akár súlycsökkenés vagy növekedés is felléphet a kávé és a koffein elhagyásával. Hiszen ha sok cukorral ittad a kávét, naponta többször is, az jelentős napi cukoradag elhagyással jár a kávéval együtt.

De ugyanakkor a kávé és a koffein étvágyszabályozó és anyagcsere fokozó is. Vagyis ha eddig tisztán ittad a feketét, amit elhagysz akkor az anyagcseréd lelassul, és akár pár kiló is hipp-hopp felszaladhat. (persze ha mást szokásodon nem változtatsz semmit).

Több energiád lesz?!

A koffeinnek még 6 órával fogyasztása után is van hatása. Így átrendezheti és befolyásolhatja az alvási ciklusod, emiatt akár az is előfordulhat, hogy nem alszol olyan mélyen éjszaka, és így fáradtabban ébredsz reggel.

Ezt korábban, egy-egy kései kávé után én is tapasztaltam, azonban mióta ganoderma kávét iszom, sokkal mélyebben alszom, mint azelőtt és kipihentebben is ébredek. Szerintem ez a ganoderma kávénál nem érvényesül.

Nehezebbnek tűnik az edzés

A koffein stimuláló hatással van a mozgásra és a sportolásra. Ugyanis a kutatások szerint a koffein fogyasztása javítja a fizikai teljesítményt és annak intenzitását. Így a koffein elhagyása után kevésbé bírod majd a fizikai terhelést, és a mozgást.

A koffein elhagyása nyugtatja a gyomrod?

A koffein és a kávé alapból felpörgeti az emésztést és elősegíti a gyomorsav kiválasztást, így akár a túlzott savtermelődés is gondot okozhat neked kávézás során. Ennek egyik módja, ha elhagyod a kávét, vagy lúgosító kávét fogyasztod, mely ganoderma tartalma révén lúgosítja a szervezetet. Ezért a ganoderma kávét reflux-al küzdők is fogyaszthatják.

Csökken a szervezet antioxidáns bevitele

koffein elhagyás hatásaA kávé és a koffein fogyasztásával jelentős mennyiségű antioxidánshoz jut a szervezetünk.  A kutatások szerint a kávé és a koffein fogyasztással több, mint 50%-kal csökkenthető a mellrák és kb. 20 %-kal a szívbetegség kialakulásának kockázata is.

Ha mégis úgy döntesz, hogy lemondasz a napi feketédről, pótold a hiányzó antioxidánsokat több zöldség , vagy gyümölcs fogyasztással, vagy akár spirulina (kék-zöld alga) szedésével.

 

 

Érdemes átgondolni a koffein elhagyását, hiszen jótékony hatásait is elhagyjuk vele, amit érdemes más úton-módon pótolni. De ha csak azért szeretnéd, vagy kell elhagynod, mert túl savas leszel tőle vagy túlzottan felpörgeti a szíved, vagy egyszerűen nem tudsz aludni tőle, akkor érdemes kipróbálnod a ganoderma kávét, melyben a kávé jótékony hatásait megsokszorozza a lúgosító és egészséges ganoderma kivonat.

 

forrás: http://wellnesscafe.hu/

 

Bertalan

Imádom a kávét, egyszerűen a rabja vagyok, az íze mellett az pár nyugodt percet is kedvelem, amíg az ember megissza a kávéját. Amióta ganoderma kávét iszom tele vagyok energiával és frissességgel, élvezem, hogy rengeteg mindenre van időm, azáltal, hogy pénzt is keresek a kávézással egyre több álmom tudom valóra váltani.

Minden vélemény számít! Kíváncsi vagyok a tiédre is.